بخشدار کهریزک گفت: در برخی موارد خودروهای حامل پسماند شرایط ایدهآل جمع آوری شیرابه را ندارند و این مواد در مسیر انتقال ریزش دارد که بخش عمده آن در محور شهر کهریزک اتفاق میافتد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان ری، امین بابایی بخشدار کهریزک گفت: ریزش شیرابهها از خودروهای حامل پسماند آرادکوه، در نخستین بارندگی جادهها را لغزنده کرده و اغلب موتورسیکلتهایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار صدمات و آسیب میشوند.
وی با اشاره به معضلات ناشی از قرارگیری مرکز دفع پسماند آرادکوه در محدوده بخش کهریزک اظهار داشت: مردم کهریزک همواره در تمام فصول سال با معضلات ناشی از انتقال پسماند کلانشهر تهران به این منطقه مواجه هستند این معضلات در فصل تابستان با ازدیاد بوی نامطبوع و حشرات و جانوران موذی همراه است و در فصل زمستان به واسطه بارندگی، آلودگیهای زیستمحیطی را تشدید و موجب لغزندگی خیابانها به دلیل انباشت شیرابهها میشود.
وی با اشاره به پیگیری قضایی جلوگیری از ریزش شیرابهها در بخش کهریزک خاطرنشان کرد: در سالهای گذشته بیشتر تصادفات موتورسیکلتها در منطقه کهریزک، به دلیل رویکرد نامطلوب سازمان پسماند شهرداری تهران مبنی بر تردد خودروهای خامل پسماند بوده است که متأسفانه بنا به توصیههای مجدانه محیط زیست و حوزه قضایی، مخازن مربوط به تجمیع شیرابهها را فعال نکردهاند.
این مسئول اضافه کرد: بر اساس آزمایشات انجام گرفته و مشاهدات میدانی در سالهای گذشته مشخص شده که با ریزش شیرابهها که دارای غلظت و اسیدیته است، آثار سوئی به جای میماند و اسیدی بودن شیرابه موجب آسیب به آسفالت و خورندگی آن میشود.
بخشدار کهریزک ادامه داد: شیرابه روی سطح آسفالت تبخیر شده و لایههای غلیظ آن تبدیل به مایع لزجی میشود که در نخستین بارندگی جادهها را خطرزا میکند و اغلب موتورسیکلتهایی که از این مسیر تردد دارند در روزهای بارانی به دلیل لیز خوردن ناشی از لغزندگی دچار صدمات و آسیب میشوند.
بابایی گفت: متأسفانه مجموعه شهرداری تهران در دورههای پیشین باوجود برگزاری جلسات متعدد در زمینه پسماند و توصیههای اکید همچنان نظارت دقیق و مؤثری در این حوزه نداشته و باعث افزایش نارضایتی مردم بخش کهریزک شده است.
بخشدار کهریزک یادآور شد: اقدامات و تعهدات شهرداری تهران در ازای بار مضاعف پسماند در بخش کهریزک؛ روکش آسفالت، ساخت پل، روگذرها و زیرگذرها است که در حال حاضر بهطور ناقص اجرا شده که شهرداری تهران متعهد به اجرای کامل آن بوده اما پس از گذشت ۱۲ سال همچنان ناقص است.